Radio Bambi

Plivanje povećava gustinu kostiju i mišića!

Razna medicinska istraživanja koja su rađena u proteklih nekoliko godina, dokazala su da je, između ostalog, za optimalno zdravlje, ali i izgled, potrebno povećanje gustine kostiju i mišićne mase. U poplavi raznih modernih metoda, preparata i sportova, mnogi su zaboravili da postoji proveren, jednostavan, lak i jeftin način da se to postigne.

Plivanje angažuje sve grupe mišića, tako da se nećete pokajati koji god stil da izaberete, ali je najbolje da kombinujete nekoliko stilova, pokazalo je novo istraživanje Univerziteta u Oklahomi.

Od 1.500 ispitanika, 48 procenata opredelilo se za delfin stil, jer on istovremeno oblikuje mišiće grudi, ramena i leđa. Ispostavilo se da je on bolji izbor od vežbanja u teretani, pogotovo jer skoro da i ne postoji rizik od povreda. Plivači oba pola bili su aktivni tri puta nedeljno po 45 minuta, i to šest meseci, a rezultati su bili impozantni, što je dokazano merenjem mišićne mase pre i posle eksperimenta.

No, to što se mišićna masa povećala, ne znači da je došlo i do povećanja ukupne telesne mase – naprotiv, pošto je znatno smanjena količina masti u organizmu čak 92 procenta učesnika.

Plivanje je, dokazano je pak u istraživanju Univerziteta u Južnoj Karolini, jedan od najboljih načina za prevenciju osteoporoze, jer povećava gustinu kostiju. Osteoporoza, dovodi do krhkosti i lomljivosti kostiju, a najviše pogađa žene, ali su, zbog sveobuhvatnosti rezultata, u ovom ispitivanju učestvovali podjednako i muškarci, i pokazalo se da su i njihove kosti postale gušće posle 9 meseci.

Osim toga, plivanje je preporučeno osobama koje imaju problema sa kostima i zato što je mogućnost preloma isključena.

Ovo znači da plivanje mogu da upražnjavaju i osobe u poznim godinama, a s obzirom da je najstariji učesnik u pomenutom istraživanju imao 91 godinu, nema razloga da ne zaplivate i vi.

Plivajte samo 3 puta nedeljno pola sata i odradićete odličan trening koji zateže celo telo.

Komentari

Radio Bambi se ograđuje od komentara. Oni su stav i lično mišljenje čitalaca (slušalaca) i ne odražavaju stavove naše redakcije!